torsdag 10 mars 2011

Skit unge!

Igår när vi var hemma hos mommo efter dagis så satt lava och kollade på bamse på tv. Helt plötsligt började hon grina och jag frågade vad det var. Hon kom in i köket med fingret i näsan och jag frågade om det var någon "gubbe" som gjorde ont. Hon var så förtvivlad och så säger hon att hon har tuggummit i näsan. Tog med henne in på toa och skulle hjälpa henne. Tur mommo hade varit med om det förut med brorsans minsta dotter. Mommo sa att man skulle blåsa i motsatta näsborren och det gjorde jag. Gud vad hon grinade! Då var det bara till att ta pincetten och plocka ut tuggummit. Tur lava var medgörlig så vi fick ut det, annars hade det blivit besök hos doktorn. Säger bara att det var en himla tur att det inte var ett hubba bubba!! Nu får jag hoppas att hon lärt sig att låta bli såna där hyss.

Skickat från min Samsung Mobil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar